Proporția persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani care au comandat pe Internet produse sau servicii pentru consumul privat a crescut în mod continuu, de la 30% în 2007 la 53% în 2015. În acest fel, a fost depășit obiectivul inclus în Agenda Digitală a UE, a unui nivel de 50% în 2015.
Între utilizatorii de Internet care nu au făcut cumpărături online în 2015, 75% au spus că preferă să meargă în magazine, în timp ce 27% sunt îngrijorați în privința securității plăților și a vieții private.
Majoritatea cumpărătorilor au spus că sunt mulțumiți de cumpărăturile online. Astfel, 70% au susținut că nu au avut nicio problemă atunci când au comandat online.
Cele mai populare produse achiziționate online sunt hainele și articolele sportive, urmate de biletele de călătorie și rezervările de cazare, precum și de produsele pentru locuințe și jucăriile.
Cei mai mulți cumpărători online au fost înregistrați în acest an în Marea Britanie (81% din populația cu vârste de 16-74 de ani), urmați de cei din Danemarca (79%), Luxemburg (78%), Germania (73%), Olanda, Finlanda și Suedia (71%).
În schimb, cei mai puțini cumpărători online au fost înregistrați în România (11%), urmați de cei din Bulgaria (18%), Cipru (23%) și Italia (26%).
Pe ansamblu, în jumătate din statele membre ponderea compărătorilor prin intermediul Internetului a fost de peste 50%.